Sunday, January 2, 2011

ရခိုင္ဘုန္းၾကီးပ်ံပြဲႏွင့္ ေျမစိုက္တလား၌ ကိႏၷရာမအရုပ္ထည့္သြင္းရျခင္းအေၾကာင္းရင္း

ရခိုင္ျပည္သည္ ၀တီေလးရပ္ နဒီေလးစင္းႏွင့္ ကြ်န္းေလးဆယ့္ေလးကြ်န္း ေတာအထပ္ထပ္ ေတာင္ အသြယ္သြယ္ ေရပင္လယ္ ကမ္းနဖူး နတ္လူမ်ား ျမဴးေလာက္ေအာင္ အလွမဆင္ပဲ နဂို သဘာ၀၊ ပင္ကိုျပည္အလွကို ေျမမဟီက ယေန႔တိုင္သက္ေသထူလွ်က္ ရွိေပသည္။.Type the resေရွးယခင္က နဒီေလးစင္းက စီးဆင္းေသာ စမ္းေရအလွ်င္သည္ ညီေနာင္အရင္းပမာ ခ်စ္ဖြယ္သာယာစြာ စီးဆင္းၿပီး အမိသမုဒၵရာ အဏၰ၀ါမွာ ေႏြးေထြးစြာ ေပါင္းစည္းၾကသလို ဓညတီ၊ ဒြါရာ၀တီ၊ ေမဃ၀တီ၊ ရမၼာ၀တီ သားသမီးမ်ားသည္လည္း တစ္အူးတံုဆင္း ညီရင္းအကုိကဲ့သုိ႕ ေက်ာခ်င္းစပ္ ရင္ခ်င္းဟတ္ ကာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ အခ်င္းအခ်င္း ေႏြးေထြး ေသြးစီးစြာ ခ်စ္ ၾကည္ညိဳ ၾကသျဖင့္၊ ဓည၀တီ၊ ေ၀သာလီ၊ ေလးၿမိဳ႕ ၊ ေျမာက္ဦး ၊ ေခတ္ၾကီးေလးေခတ္ နွစ္ေထာင္ ေပါင္းမ်ားစြာ ထြန္းေျပာင္လွ်က္ ေရႊေရာင္ေတာက္ေျပာင္ခဲ့သည္မွာ ယေန႔ ေျမေပၚ ေျမေအာက္ သမိုင္းမ်ားက သက္ေသထူလွ်က္ရွိေနေပသည္။ ယခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္ တတိယ ဓည၀တီ၏နန္း ေတာ္ႏွင့္ ေ၀သာလီနန္းေတာ္တို႔မွာ ေျမလႊာကို လက္ေတြ႔တူေဖာ္ထားသျဖင့္၊ ငါကဓည၀တီနန္းေတာ္၊ ငါက ေ၀သာလီနန္းေတာ္ပါဟု မေျပာေသာ္လည္း ေျပာဘိသကဲ့သို႔ မၾကားရေသာ္လည္း ၾကားရဘိသ ကဲ့သို႔ လက္ေတြ႔ မ်က္ေတြ႔ သိျမင္ေနရျခင္းနွင့္ ရခိုင္သူရခိုင္သားတို႔၏ နားမွာ ပဲ့တင္ထပ္ေနၾကသျဖင့္ ကမၻာ့ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား ျငင္းပယ္လုိ႔မရနိဳင္သလုိ သတင္းကြယ္လို႔လည္း မရနိဳင္ၾကပါ။ အဘယ့္ ေၾကာင့္ဆိုပါေသာ္ ေျမေပၚကေျပာေသာ စကားမ်ားထက္ ေျမေအာက္မွ ေျပာျပေနေသာ အုတ္က်ိဳး ေက်ာက္္စ ဓည၀တီ၊ ေ၀သာလီနန္းမႏွစ္ေဆာင္မွာ ၾကက္သီးေမႊးညင္းေထာင္ေလာက္ေအာင္ ခုိင္မာ ျပတ္သားစြာ စကားေျပာျပေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေလသည္။
တတိယဓညတီျပည့္ရွင္ ဘုရင္စႏၵသူရိယမင္းၾကီးသည္ မေနာဓိ႒ာန္စိတ္ျဖင့္ အတုလမည္တြင္ ကိုးဂုဏ္ရွင္ ဗုဒၶေဂါတမအား ၾကည္လင္ယိုဖိတ္ ၾသကပၸန သဒၵါစိတ္ျဖင့္ ဖင့္ဖိတ္ေတာင္းပန္သည္ကို ျမတ္ဗုဒၶ သိေတာ္မူ၍ မဇÑိမမွ ပုရိမဌာနသုိ႔ ၾကြေတာ္မူရန္ ညီေတာ္အာနႏၵာႏွင့္ ရဟန္ုးငါးရာတို႔ကုိ ျပသာဒ္ ငါးရာထက္မွာတက္ေစ၍ ျပသာဒ္ငါးရာျခံရံလွ်က္ ဓည၀တီနိဳင္ငံေတာ္ၾကီးသို႔ ေကာင္းကင္ခရီး ျဖင့္ ေဒသစာရီၾကြခ်ီေတာ္မူစဥ္ ဓည၀တီၿမိဳ႕ေတာ္ၾကီး၏ အေနာက္မ်က္နွာအရပ္၌ရွိေသာ ကစၦပနဒီျမစ္ ၏ အေရွ႕ကမ္းပါးအရပ္ ၌ရွိေသာ ေသလာဂီရီအမည္ရွိ ေသာ ေက်ာက္ေတာ္ေတာင္ထိပ္၌ သက္ဆင္းေတာ္မူ၍ ရပ္တည္ေနေတာ္မူေပသည္။
ဘုရင္စႏၵသူရိယမင္းအား ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေက်ာက္ေတာ္ေတာင္ထိပ္မွ ငါဗုဒၶ တကာေတာ္ ဌာနသို႔ ၾကြေရာက္ေနၿပီဟု မေျပာေသာ္လည္း ေျပာဘိသကဲ့သုိ႔ ေရာင္ျခည္ေတာ္ကို ထုတ္လႊင့္ျပသ ျဖင့္ ဘုရင္စႏၵသူရိယမင္းၾကီးမွာ ရႊင္လန္း၀မ္းသာ သြားေရာက္ကာ ပင့္ေဆာင္ၿပီး နန္းဦး၌သတင္းသုံုး ေစရန္ေလွ်ာက္ထားလွ်က္ မြန္ျမတ္လွစြာေသာ ပဏီတေဘာဇဥ္ ခ်ိဳခ်ဥ္ရသာအျဖာျဖာတို႔ကို ဆက္ ကပ္လွဴဒါန္းၿပီး ျမတ္ဗုဒၶ၏ေရႊႏွဳတ္ေတာ္မွ ဘုရင္စႏၵသူရိယႏွင့္ နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသားတုိ႔အား ၀မး္ေျမာက္စရာ အနဳေမာဒနာကထာ ေဟာၾကားခ်ီးေျမွာက္ေပးသည္။ ဘုရင္စႏၵသူရိယကား တရား ေတာ္ကိုနာၾကားရသျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶထံမွ အပါယ္မေၾကာက္ေသာ အဓိဂမသဒၶါဓါတ္ကို ဘုရင္ၾကီး၏ ႏွလံုးဓါတ္မွာကိန္း၀တ္ေစခဲ့သည္ ။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ မဇÑိမေဒသသို႔ ျပန္ၾကြခါနီးမွာ ဘုရင္ၾကီးက “အရွင္ ဘုရားျပန္ၾကြသြားလွ်င္ တပည့္ေတာ္တို႔ႏွင့္တကြ တိုင္းသာျပည္သူ ကုသိုယူနိဳင္ရန္ ကိုယ္စားေတာ္တစ္ ဆူ သနားေတာ္မူပါ” ဟု ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ သီရိဂုတၱေတာင္ကုန္းေပၚမွာ ရတနာမ်ားစြာ တို႔ျဖင့္ သြန္းလုပ္ပူေဇာ္ခြင့္ ျပဳၿပီး ခ်ီေျမွာက္ေပးခဲ့သည္။
မဟာျမတ္မုနိဘုရားကိုယ္စားေတာ္ သြန္းလုပ္ပူေဇာ္အၿပီးတြင္ ဘုရင္စႏၵသူရိယႏွင့္ ရခိုင္သူူ ရ ခိုင္သား ဗုဒၶဘာသာ၀င္သူေတာ္စင္မ်ားတို႔အား ျမတ္ဗုဒၶက သတၳဳဗိမၺပူဇနိယ သံသကၠထာသုတၱန္ကို ႏွဳတ္ေတာ္မွ ထုတ္ျပန္ကာ ေဟာၾကားခ်ီးေျမွာက္သျဖင့္ ဘုရင္စႏၵသူရိယႏွင့္ ရခိုင္သူ ရခိုင္သား ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ခ်ိဳ႕ယြင္းျခင္းမရွိေသာ စကားအမွန္ကို ျပတ္သားစြာ ေဟာၾကားတတ္ေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္၍ က်န္ရစ္ခဲ့ေပသည္ ။
ျမတ္ဗုဒၶသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က ဘုရင္စႏၵသူရိယႏွင့္ ရခိုင္ျပည္သူ ရခိုင္္ျပည္သားမ်ားသည္ စစ္မွန္ေသာ ေထရ၀ါဒသာသနာကို ကိုးကြယ္ၾကည္ညိဳလာၾကသည္။ မဇိÑမေဒသႏွင့္ ပုရတၱိမဌာနေခၚ ဓည၀တီရခိုင္ျပည္ၾကီးသည္လည္း သာသနာေရး ဘာသာေရး လူမွဳေရး စီးပြားေရးတို႔ ကူလူးဆက္ဆံ မွဳ ရွိေနၾကေပသည္။
ဘုရင္စႏၵသူရိယႏွင့္ ရခိုင္သူရခိုင္သားမ်ားသည္ မိမိတို႔ အျမဲနိစၥ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကေသာ ဆရာေတာ္ အရွင္ျမတ္မ်ားပ်ံလြန္ေတာ္မူလွ်င္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ႏွင့္ အရွင္္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္၊ အရွင္ေကာ႑ပုတၱတိႆ မေထာရ္ျမတ္တို႔ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေသာအခါ ပူေဇာ္ဖြယ္မ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ အႏၱိမ အဂၢိစ်ာပန သာဓုကိဠာနသဘင္ ျပဳလုပ္ပူေဇာ္သကဲ့သုိ႔ ဘုရင္စႏၵသူရိယႏွင့္ ရခိုင္ျပည္သူျပည္သားတို႔ သည္လည္း အတုယူကာ ယေန႔ထက္တိုင္ အႏၱိမပူေဇာ္ပဲြကို ျပဳလုပ္ပူေဇာ္ေနျခင္းမွာ သာသနာ ေတာ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္ၿပီး သမိုင္းအေမြအႏွစ္ကို ထိန္းသိမ္းေနျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းသုိ႔ထိန္းသိမ္းေနျခင္းမွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒသာသနာ၌ တိုင္းစရာပမာဏမရွိ သလို နွိဳင္းစရာသာဓကလည္းမရွိနိဳင္ျခင္းမွာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ား အတြက္ ဂုဏ္ယူစ ရာပင္ျဖစ္ေပသည္။
“ကိႏၷရာမ နားေေနေသာ ေလာင္တိုက္(ေျမစိုက္)တလားၾကီး ၎ေလာင္္တိုက္ (ေျမစိုက္) တလား ၾကီး၏ အေရွ႕၊ အေနာက္ ေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္မွာ…..” ဆရာေတာ္တစ္ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူလွ်င္ ရပ္ရြာရွိ တပည့္ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ဂိုဏ္သံဃာ ပတ္၀န္းက်င္သံဃာ၊ ပတ္၀န္းက်င္ရြာတို႔မွ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားတို႔ုသည္ ဆြမ္းစေသာ လွဴဘြယ္၀တၳဳ အစုစုႏွင့္ ပူေဇာ္လွ်က္ သံေ၀ဂတရားမ်ားကိုလည္း ပြားမ်ားၾကသည္။
ရုပ္ကလပ္၏ အေလာင္းေတာ္ျမတ္ကို ပန္းဆင္ၿပီး ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ပူေဇာ္ဖြယ္မ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ၾကသည္။ သံုးရက္ေျမာက္ေသာအခါ အေလာင္းေတာ္ကို တုံုးေခါင္းသြင္းၿပီး တူရိယာမ်ိဳးစံု တီးမွဳတ္ျငိမ့္ေညာင္းလွ်က္ အကမ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ကာ နိဗၺာန္ေက်ာင္းေပၚသုိ႔ ပင့္ေဆာင္လွ်က္ ပူေဇာ္ ထားရွိၾကေပသည္။
ပင္ျမင့္စံေသာရခို္င္တို႔၏ စံတင္ပန္း ဂႏၱ၀င္ပန္း ေတာ္၀င္ပန္း ပန္းျမတ္ဘုရင္ နန္းထြက္တင္ ေသာ ပန္းသဇင္ေပၚစ နတ္ေတာ္လမွာ ဇာတ္,သိုင္း,ဟန္ တို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လွ်က္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ တပည့္ တကာ၊တကာမမ်ားတို႔က နိိဗၺာာန္ေက်ာင္းမွ အေလာင္းေတာ္ျမတ္ကို သံေ၀ဂရစရာ ဂါထာဗႏၶ မ်ားကုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ကာ ပန္းၾကာကလာပ္ေပၚသုိ႔ တစ္ဖန္ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ၾကျပန္သည္။
ရြက္၀ါေၾကြေျပာင္း အခါေကာင္းေသာ လတေပါင္းမွာ လွ်ပ္ပန္းလွ်ပ္ႏြယ္ ကနဳတ္ပန္း အသြယ္သြယ္ႏွင့္ အဆန္းတၾကယ္ စီမံသတ္ယပ္ေသာ ဗဟုိမ႑ာပ္ေတာ္ ေဆာင္ေတာ္ကူး ျပာသာဒ္ႏွင့္ ကလာပ္ခံေသာ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္ယာဥ္ ရတနာဆင္ယာဥ္တစ္ဖက္၊ လူတဖက္ဆြဲကာ ပူေဇာ္ေသာ ဆြဲတစ္လား သိၾကားမင္းစံေသာ ေ၀ဇယႏၱာျပာသာဒ္ကဲ့သုိ႔ ကိႏၷရာမနားေနေသာ ေလာင္တိုက္(ေျမစိုက္) တလားၾကီး ၎ေလာင္တိုက္ (ေျမစိုက္)တလားၾကီး၏ အေရွ႕ အေနာက္ ေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္မွာ သိၾကားမင္း၏ဇနီး သုစိတၱာ၊ သုမိတၱာ၊သုနႏၵာ၊သုမာလာ၊ သုဇာတာ- စံေသာ တစ္ဆင့္နိမ့္ ေျမစိုက္တလား ေလးလံုးႏွင့္ ေျမစိုက္တလားၾကီး၏ လက္၀ဲလက္ယာမွာ စံေက်ာင္း စံခ်ိန္ စံယာ စံနန္း စံျမန္း စံညြန္႕ စံျမန္႔ စံတင့္ စြမ္းနိဳင္သမွ် ျပဳလုပ္ၾကၿပီး တပည့္ဒကာ၊ ဒကာမတို႔၏ ေက်းရြာအသီးသီးမွ ဒံုးၾကမ္း ကတလားမ်ားစြာတို႔ႏွင့္ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံၿပီးေနာက္ ဈာပနပြဲကို အစြမ္းကုန္ပူေဇာ္ဆင္ႏြဲၾကေပသည္။
ပန္းၾကာကလာပ္ေပၚမွ အေလာင္းေတာ္ျမတ္ ရုပ္ကလာပ္ကို ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ လူမရိသတ္မ်ားတို႔က နိဗၺာန္ေက်ာင္း ပန္းၾကာကလာပ္ေပၚတြင္ ရက္လၾကာေညာင္း တရားေအာင္း ျခင္းမွ အေညာင္းေျဖရန္ ထေတာ္မူပါဟူေသာ ဂါထာေတာ္ကုိ ရြတ္ဖတ္ပင့္ေလွ်ာက္ၿပီး အေလာင္း ေတာ္ေထရ္ဘုန္းရွင္အား တပည့္တကာမမ်ား၏ ေရႊပခံုးယာဥ္ေပၚမွာတင္ကာ ပင့္ေဆာင္လွ်က္
ရဟန္းသံဃာမ်ား တပည့္ ဒကာ၊ ဒကာမပရိသတ္မ်ားတို႔က ေနာက္မွ၀ိုင္းရံကာ ပင့္ေဆာင္လွ်က္ လက္ယာရစ္ပတ္ၿပီး ကတလားအသီးသီးတို႔တြင္တင္ကာ ကခုန္ပူေဇာ္ၾကသည္။
ကတလားအသီးသီးတို႔တြင္ အေလာင္းေတာ္ရုပ္ကလာပ္ကို တင္၍ ကခုန္ပူေဇာ္ျခင္းသည္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ ပရိနိဗၺာန္စံေသာအခါ ေတာဆင္ရတနာမ်ား အေလာင္းေတာ္ကို ႏွာေမာင္းမွာတင္ ၿပီး တစ္ေကာင္းႏွင့္တစ္ေကာင္ အေလာင္းေျပာင္းကာ ႏွာေမာင္းျဖင့္ ထမ္းရြက္လွ်က္ ကခုန္ပူေဇာ္ၾက သည္ကို အတုယူေသာအားျဖင့္ ေထရ္ဘုန္းရွင္ အေလာင္းေတာ္ျမတ္အား တပည့္မ်ား၏ ေရႊပခံုးယာဥ္ ေပၚမွာတင္ၿပီး ကခုန္ပူေဇာ္ၾကကာ ဗဟုိမ႑ာပ္ ဧယဥ္စင္ျမပုခက္သုိ႔တင္ကာ ဧယဥ္က်ဴး ပူေဇာ္ၾက ေပသည္။
ဒုတိယေန႔နံနက္ပိုင္းတြင္ ဒံုးုၾကမ္းေခၚ တလားကၿပီး ေန႔လယ္ ဟန္ယိမ္းအကမ်ား ဧယဥ္က်ဴး ျခင္းမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ၿပီး ည(၃)နာရီတြင္ ဒံုးၾကမ္းတလားကလွ်က္ (၄)နာရီအခ်ိန္ ဆြဲတလားသုိ႔တင္ကာ ရတနာဆင္တစ္ဖက္ လူပရိသတ္တစ္ဖက္ဆြဲၿပီး ပူေဇာ္ၾကကာ ည(၅)ရီခဲြအခ်ိန္ စံေက်ာင္းတလားေပၚ သုိ႔ ၀ိုင္း၀န္းပို႔ေဆာင္လွ်က္ ည(၁၀)နာရီ(၁၁)နာရီထိ ဧယဥ္က်ဴး ပူေဇာ္ၾကသည္။ ညပဲြအျဖစ္ ဟနု္ယိမ္း အကႏွင့္ ဧယဥ္က်ဴးပူေဇာ္ၿပီး ညလံုးေပါက္ ဇာတ္သဘင္ပြဲမွ ေရႊပဲြလာပရိသတ္မ်ားကုိ ဧည့္ခံ ေဖ်ာ္ေျဖ ၾကသည္။
တတိယေန႔နံနက္ တလားအက၊ ဟန္အက၊ ဒံုးယိမ္းအက၊ဒံုးၾကမ္းအကတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လွ်က္ အေလာင္းေတာ္ကို စံေက်ာင္းေတာ္မွ တဖန္ ဗဟုိမ႑ာပ္သို႔ ပိင့္ေဆာင္ၿပီး ဧယဥ္က်ဴးျခင္းသိုင္း ဟန္ ဒံုးၾကမ္းအကမ်ိဳးစံုတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လွ်က္ ေန႔လယ္(၁)နာရီမွာ ရခိုင္ရိုးရာ ဇာတ္ သုိင္း ဟန္ ဒံုးယိမ္း ဒံုးၾကမ္း အကမ်ိဳးစံုတို႔ကုိ ဆုအသီးသီးေပးၿပီး ေန႔လယ္(၂)နာရီမွာ ကိႏၷရာမ နားေနေသာ ေလာင္တိုက္ (ေျမစိုက္) တလားၾကီးသို႔ ပင့္ေဆာင္ကာ ဒံုးမီး ဒံုးဆန္း ျဂင္တိုက္ မီးပန္းတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လွ်က္ ည(၁၀) နာရီမွာ နံ႔သာထင္းျဖင့္ အေလာင္းေတာ္ကို အရိုးျပာက်ေအာင္ မီးျဖင့္ပူေဇာ္ၾကေပသည္။
သံုးညတိုင္တိုင္ ဇာတ္သဘင္အဖဲြ႔မွ ေျဖေဖ်ာ္ၿပီး ေလးရက္ေျမာက္ အရုဏ္ဦးမွာ အရိုုးေကာက္ ကာ အရိုးတိုက္သြင္းၿပီး ပူေဇာ္ၾကေလသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ရခို္င္ဘုန္းၾကီးပ်ံပြဲ၌ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံၿပီး ပြဲေတာ္က်င္းပပူေဇာ္ေန ျခင္းသည္။
သီလ၀ေတာ ပန ပရိနိဗၺဴေတာ ဘိကၡဳေနာ၀ိယ မဟႏၱံ ပိ သကၠာရံ ကာတံု ၀တၱတိေယ၀။
ဟူေသာ အ႒ကထာစကားအရ သီလရွိေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေသာရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္မ်ားကဲ့သို႔ မ်ားစြာေသာ ပူေဇာ္သကၠာရတို႔ကုိ ျပဳျခင္းငွာ သင့္ေလ်ာ္ေပသည္ဟု ေျပာေသာစကားအရ စာလာေပလာ အစဥ္အလာအားျဖင့္ လိုက္နာက်င့္သံုး ပူေဇာ္ာကသည္မွာ ရခိုင္သူ ရခုိင္သားတို႔၏ သမိုင္းစဥ္လာ ယဥ္ေက်းမွဳ ဓမၼတာထံုးတမ္းတစ္ရပ္ဟု ဆံုးျဖတ္ရေပမည္။
ေနာက္ဆံုး အႏၱိမအဂၢိစ်ာပန မီးသၿဂႌဳဟ္ရာေလာင္တိုက္(ေျမစိုက္)တလားၾကီး၌ ကိႏၷရာမအရုပ္ တပ္ဆင္ျပဳလုပ္ျခင္းကို အမ်ားစုက ရဟန္းေတာ္မ်ား အိမ္ေထာင္မက်ဖူးသျဖင့္ ယမင္းေျမာင္ကာ အိမ္ေထာင္ခ်ေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေျပာေဟာသိေနၾကေပသည္။
အိမ္ေထာင္မက်ဖူးေသာရဟန္ုးေတာ္မ်ားကို မျမတ္ေသာေမထုန္အက်င့္ကို အငယ္ကပင္ ေရွာင္ၾကည္သျဖင့္ (၀ါ) အငယ္ကပင္ ျဖဴစင္ေအာင္ေနသျဖင့္ ငယ္ျဖဴဟုေခၚၾကေပသည္။ အိမ္ေထာင္ က်ၿပီး ၾကီးမွ ရဟန္ုးျပဳလာၾကေသာပုုဂၢိဳလ္မ်ားကို နိကၡမဟုေခၚၾကသည္။
နိကၡမသဒၵါသည္ ထြက္ေျမာက္ျခင္းဟုအဓိပၸါယ္ရသည္။ ထြက္ေျမာက္ျခင္းသည္ သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္းကို ဆုိလုိသည္။ ယခုမူကား အိမ္ရာတည္ေထာင္လူ႔ေဘာင္မွထြက္ေျမာက္ျခင္ကို ရည္၍ နိကၡမဟုေခၚေ၀ၚေျပာဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။ နိကၡမဟု ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိၾကလွ်င္ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ား မခံခ်င္စရာ စိတ္နာစရာပင္ထင္ၾကသည္။ ငယ္ျဖဴဟုေခၚျခင္းသည္ အဆင့္ျမင့္အားျဖင့္ကား သင့္တင့္ သလို နိကၡမဟုေခၚျခင္းသည္လညး္ တစ္ဆင့္ျမင့္ကာ အရင့္အမာသေဘာမ်ိဳးသက္ေရာက္ေပသည္။ မခံခ်င္စရာ မာန္ပါစရာသေဘာမ်ိဳး မယူဆသင့္ဟု အၾကံျပဳလိုေပသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ(၁၃၆၇)ခုေလာက္က မင္းျပားျမိဳ႕ ပဥၥသီလ ရကၡိတငါးပါးသီလအသင္း ဓမၼသဘင္ပြဲ ေတာ္ၾကီး၌ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ တရားနာပရိသတ္ကို ဓမၼသနပလႅင္ေပၚက ေလာင္တိုက္္(ေျမစိုက္) တလားၾကီးမွာ ကိႏၷရာမအရုပ္ထည့္သြင္းသည္ကို ငယ္ျဖဴျဖစ္၍ အိမ္ေထာင္မက်ခဲ့သျဖင့္ ယမင္းေျမာင္ ကာ ဇနီးမယားအျဖစ္ ထည့္သြင္းသည္ဟု ေဟာေျပာသြားခဲ့သည္။ နိကၡမပ်ံလြန္လွ်င္ ကိႏၷရာမအရုပ္ ထည့္သြင္းစရာမလို အိမ္ေထာင္က်ဖူးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟုလည္း အတည္ေဟာေျပာ သာသနာ ျပဳသြားသည္ကို ၾကားသိရသျဖင့္ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္မွာအသိေႏွာင္းေသာေၾကာင့္ ေထာင္ႏွင့္ ခ်ီေသာ တရားနာပရိသတ္အေပါင္းမွာ အသိေျပာင္းသြားသည္ကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသျဖင့္ အသိ မီးေမာင္း ထုိးျပခ်င္စိတ္ ႏွလံုးအိမ္မွ ယိုဖိတ္လာျခင္းျဖစ္ေပသည္္။
ေကာ႑ပုတၱတိႆ ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ၾကီး၏ မိခင္ မယ္ေတာ္ၾကီးသည္ လူ႔ဘ၀မွ ကြယ္လြန္္ အနိစၥေရာက္ေသာအခါ ကိႏၷရာဘံုဘ၀မွာျဖစ္ၿပီး ၎ဘံုဘ၀မွာ ကိႏၷရာမအျဖစ္ျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနသည္။ သားျဖစ္သူ တိႆရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးသည္ တပည့္သံဃာပရိသတ္မ်ားကို ေန႔မွာစာခ် စာသင္ လုပ္ ငန္းကို ျပဳလုပ္ၿပီး ညမွာတရားေဟာ တရားျပ ပဋိပတ္လုပ္ငန္းကုိ စီးျဖန္းျပဳလုပ္၍ေနေသာ ပရိယတ္္ ပဋိပတ္ႏွစ္ဖက္လွေသာ ဆရာတစ္ပါးျဖစ္ေပသည္။
တစ္ေန႔ေသာအခါ တိႆမေထရ္ျမတ္ ညဥ့္မွာ ေလနာေရာဂါ ထၾကြ၍ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္္ ျခင္းေ၀ဒနာကို အလူးအလဲ ခံစားရသျဖင့္ ၎င္ေ၀နာေပ်ာက္ရန္အတြက္ တစလက္စြန္းမွ်ေသာ ေထာပတ္ကုိ ရွာေဖြၾကေသာ္လည္း မရရွိသျဖင့္ ေ၀ဒနာႏွိပ္စက္သည့္ဒါဏ္ကုိ သည္းခံၿပီး တပည့္္ ပရိတ္သတ္ကို မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆေသာ အပၸမာဒ သတိတရားျဖင့္ ေနရစ္ၾကပါဟု ဆံုးမၿပီး ေကာင္းကင္၌ ထက္၀ယ္ေခြ၍(တင္ပလႅင္ေခြ)လွ်က္ ေတေဇာကသိုဏ္းကို ၀င္းစားကာ ပရိိိနိဗၺာန္္ျပဳ သြားရေလသည္။
တိႆမေထရ္အရွင္ျမတ္ တစ္လက္စြန္းမွ်ေသာ ေထာပတ္ကို ရွာ၍မရ မသံုးေဆာင္ရသျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားသည္ကို ပါဋလိပုတ္ျပည့္ရွင္ ရင္ထုမနာျဖစ္ၿပီး ငါ့လုိျပည္ၾကီးရွင္ ဘုရင္တစ္ပါးရွိပါ လွ်က္ တစ္လက္စြန္းမွ်ေသာ ေထာပတ္ကို ရွာမရလွ်င္ အဘယ္အက်ိဳးရွိအံ့နည္း ၊ ေနာင္အခါ ရဟန္း ေတာ္မ်ား ေထာပတ္ရွာမရ၍ ဆင္းရဲဒုကၡမျဖစ္ရေလေအာင္ ပါဋလိပုတ္ျမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ေတာင္၊ ေျမာက္ ၊ တံခါးေပါက္အနားမွာ အုတ္ကန္တစ္ကန္စီျပဳလုပ္ၿပီး ေထာပတ္ အျပည့္ ထည့္ကာ အာဂတာနာဂတ စတုဒိသာသံဃိက လွဴဒါန္းထားေလသည္၊ တိႆမေထရ္ အေလာင္း ေတာ္အား ေလာင္တိုက္(ေျမစုိက္)တလား ျပဳလုပ္လွ်က္ ပြဲေတာ္က်င္းပကာ ပူေဇာ္ဖြယ္မ်ိဳးစုံံ တို႔ျဖင့္ ျခိမ့္ျခိမ့္သဲ ပူေဇာ္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲျပဳလုပ္ခဲ့ေပသည္။
ေကာ႑အမည္ရွိေသာ ကိႏၷရာမသည္ မိမိ၏သား တိႆရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္အား ေနာက္ဆံုး အႏၱိမဂါရ၀ျပဳပူေဇာ္လို၍ ေလာင္တိုက္တလား၌နားကာ သားအေလာင္းေတာ္အား ပူေဇာ္ဂါရ၀ျပဳေန သည္ကို သရုပ္ေဖာ္ရည္ညြန္း၍ မိခင္သည္ ဘ၀မတူတစ္မူကြဲျပားျငားေသာ္လည္း သားသမီးမ်ားအ ေပၚ တရားႏွင့္အညီခ်စ္ခင္ျမတ္နိဳးေသာ မိခင္စိတ္အျမဲရွိေနသည္ကို ေနာင္လာေနာင္သားတို႔ အတုယူ ေစခ်င္သေဘာျဖင့္ ကိႏၷရာမအရုပ္ ေလာင္တိုက္တလားၾကီး၌ ထည့္သြင္းျပဳလိုက္သည္မွာ ရခိုင္သူ ရခိုင္သား ဘာသာေရးဥာဏ္အေျမာ္အျမင္အားျဖင့္ တဆင့္တက္ကာ ျမင့္မားေနသည္မွာ ဂုဏ္ယူစရာ လညး္ျဖစ္ အတုယူစရာလည္းေကာင္းလွေပသည္။
ေကာ႑အမည္ရွိ ကိႏၷရာမႏွင့္ တိႆမေထရ္မွာ ဘုရားေဟာပိဋကတ္ စာေပသမိုင္းႏွင့္ ညွိႏွိဳင္းၾကည့္လွ်င္ အမိႏွင့္သားျဖစ္ေနသည္ကို အရွိတရားမ်ားက မဖံုးကြယ္နိဳင္ပါ။ အသံုးလြယ္ကူစြာ ေဟာေျပာေသာ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မွာ စာေပႏွင့္ကြာေ၀းသျဖင့္ အသိလဲြကာ အမိႏွင့္သားကို လင္ႏွင့္မယားအသြင္အျဖစ္ ေဟာျပလိုက္သျဖင့္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ တရားနာပရိသတ္မွာ ေကာ႑ အမည္ရွိေသာ ကိႏၷရာမႏွင့္ တိႆအမည္ရွိေသာရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္တို႔ကို အမိႏွင့္သားဟု အမွန္ မသိိၾကပဲ လင္ႏွင့္မယားအျဖစ္ အျပန္သိရွိသြားျခင္းသည္ ဘာသာေရးအတြက္ ရင္မေအးစရာ ျဖစ္သ ျဖင့္ အသိလမ္းေခ်ာ္ေနေသာသူမ်ားကို လမ္းမွန္ေပၚသို႔ေရာက္ေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း၊ အသိလမ္းလဲြ ေနေသာသူမ်ားကို သတိေပးကာ အသိျမဲေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း၊ ဆရာေပးေသာဥာဏ္လက္ျဖင့္ ထုိဓမၼကထိက၏ အသိလြဲေခ်ာ္ေနေသာပရိသတ္မ်ားကို အသိမွန္အျမန္မွန္ရေစျခင္ငွာ ရခိုင္ရာဇ၀င္ သမိုင္းမ်ားႏွင့္ ပိဋကတ္ပါဠိေတာ္ အ႒မထာမ်ားကို ရွာေဖြေမႊေႏွာက္လွ်က္ တိမ္ျမဳတ္ေပ်ာက္ကြယ္ ေနေသာ အသိစိတ္ဓါတ္ကို ဓမၼအျမင္ၾကည္လင္ေစရန္ မထိန္းမခ်ဳပ္ေဖာ္ထုတ္ေသာအားျဖင့္ သမုိင္း အေမြအႏွစ္မ်ားကို သာသနတိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ စာဖတ္ပရိသတ္ အသစ္အေဟာင္းပုဂၢိဳလ္ အေပါင္းတုိ႔ အား ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ရွာေဖြကာ အေျဖေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္ေစသတည္း။

မင္းဣႏၵာ-မင္းျပား။



.

0 comments:

Post a Comment